3) „Optimizmus és életkedv – Merj a jövőbe nézni!” tehetséggondozó program
A projekt azonosítószáma: NTP-KKI-16-0295
A projekt címe: „Optimizmus és életkedv – Merj a jövőbe nézni!”
Kedvezményezett: „A Tehetségért a Zrínyiért” Alapítvány
Elnyert összeg: 1.778.000 Ft
A projekt megvalósításának időtartama: 2016.08.01. – 2017.06.30.
A projekt vezetője: Tisza Zsuzsanna
Szakmai segítő: Szűcs Róbert
A pályázat „A köznevelési és a kulturális intézményekben működő komplex tehetséggondozó és tehetségfejlesztő programok megvalósításának támogatása” program keretében valósul meg.
A tehetséggondozó program keretében, a pályázó alapítvány az általa támogatott intézményben tanuló diákok számára pályázott komplex 60 órás tanórán kívüli tehetséggondozó programra Életpálya építés területen belül kiegészítve egy 1 napos kirándulással (üzemlátogatás, csapatépítés). A program megvalósításával az alapítvány egy kevésbé előtérben lévő kompetencia területet az életpálya építést kívánja beépíteni tanórán kívüli tevékenységként a gimnázium pedagógiai munkájába megfelelve az alapító okiratának és a kiírásnak megfelelően.
A program lényege, hogy az iskola diákjait a kezdeményezés és a kreativitás, a megváltozott munkaerő-piaci igények megjelenésének és a vállalkozói kompetenciafejlesztés jegyében támogassa lehetőségeik felismerésében, saját ötleteik kitalálásában, megtervezésében, életpálya-építésében, majd ezekre modellezésében. A program során tisztázódnak a tehetséggel kapcsolatos problémák, a résztvevők megismerik a tehetség-ügyet (ötlet kitalálás) legjobban szolgáló döntések meghozatalának mechanizmusát.
– Tudják megfogalmazni világosan céljaikat ötleteiket, legyenek képesek megfogalmazni maguknak a következő kérdést: mit akarok és merre tartok?
– Legyenek kellően motiváltak, rendelkezzenek kellő optimizmussal, a céljaik megvalósításához szükséges pozitív hozzáállással és energia befektetéssel.
– Legyenek képesek lehetőségeiket feltérképezni.
– Tudjanak pozícionálni.
– Legyenek képesek tudatosan tervezni.
– Legyenek képesek üzleti terveket elképzelni és készíteni.
– Legyenek képesek önreflexióra, legyenek kreatívak, rugalmasak, mobilak.
– Legyenek képesek tudatos pénzügyi tervezésre.
– A terveket legyenek képesek prezentálni, bemutatni.